Helgen som gått

Vilken helg! Varit mycket nu!  : )  I fredags så öppnade jag på jobbet, dvs klockan ringde 4.15. Upp och sätta fart, le och se glad ut. Väl på jobbet så visade det sig att hon som skulle börja sju sett fel på schemat och kom inte förrän klockan halv åtta. Men det löste sig. Var en hel del barn men man har ju gjort det här förut så det var lugnt. Åkte hem tidigt, blev en mjukglass i Stigtomta. De har så jäkla god glass där, säkerligen den godaste i Sörmland iallafall!! Hemma så var det städning som gällde, sen ner till kusinen för att sätta upp partytältet och därefter ge sig av mot puben. Blev en hel del gott att dricka och en jäkla massa dansande. Kul var det!

Igår så fixades det inför lilla S:s kalas. Jag skulle vara ansvarig lektant. Vid klockan fyra bar det av till kusinen med familj. Där samlades vi ett gäng på cirka 25 personer, vuxna som barn. Det var dags för årets första kräftskiva! God mat och trevligt sällskap bjöd kvällen på. Hoppas på fler sådana kvällar i höst.  : ) 

 

Idag var det dags för lilla S:s kalas. Jag hade ordnat en skattjakt men på grund av vädret så var det dags och vara lite spontan och tänka om. Men det blev kanonbra ändå. Hon var så nöjd med sitt kalas och det bästa var skattjakten sa hon. Då blev jag glad, för det tar ju lite tid och jobb att fixa, även om det här blev en enklare variant på grund av vädret.

Nu har det avnjutits lite asiatisk mat som brorsan och jag var in till K-holm och köpte. Mätt och belåten som man är så slappas det i soffan och det kommer jag fortsätta göra under resten av kvällen!  : )


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0