v. 32

Oj, vilken vecka jag har bakom mig. Både positivt och negativt! Började jobba förra måndagen efter fyra veckor semester. Gick bra men det kändes i kroppen och huvudet. Första dagen var rörig. Vi skolar in nya barn nu och vi hade inte fått en fullständig lista på vilka som tackat jag till platserna och föräldrarna hade inte hört av sig och sagt att vi inte skulle komma på hembesök. Så vissa familjer väckte vi klockan 8.30 på morgonen. Pinsamt! Veckan har fortsatt att vara lite rörig vad gäller papper, tolkar, sjuka barn och så vidare. Samtidigt var det väldigt lugnt på barnfronten så det gick lite segt...

På tisdagen var det ju dags för KK-joggen i Katrineholm. Hade tränat ett tag, inte allt för länge/mycket men jag hade målet att ta mig runt under 31 minuter. Loppet är på 5 km ska jag kanske tillägga. Hade gett båda mina bröder en startanmälan i födelsedagspresent för jag tyckte de behövde röra på sig då de båda har stillasittande jobb. Den ena blev dock sjuk så det var synd. Hoppas vi kan göra om det en annan gång så han kan delta. Den äldre av dem var dock med och sprang. För mig gick det åt helsicke. Var nervös och stressad så jag fick sån jäkla magkatarr så jag trodde jag skulle kräkas. Blev till att gå med jämna mellanrum så jag missade min tid men kom runt på 35.01. Brorsan däremot gjorde ett kanonlopp för att vara totalt otränad. Han kom runt på 30 min någonting, minns inte exakt. Blev stolt och glad att  han genomförde loppet och med sån bravur. Sen att han tyckte dte var kul och därför fortsätter träna värmer en systers hjärta!!  : )
Det ska sägas att under loppet så började det tokåska, blixtrarna korsade himlen kors och tvärs. Efter halva loppet öppnade sig himlen och det vräckte ner. Både regn och hagel så det blev till att plaska runt i vattenpölar som gick över fotknölarna och hålla händerna över huvudet för att slippa haglet. Mina båda kusiner sprang och den enas flickvän och de gjorde väldigt bra ifrån sig! Bådar gott inför nästa års maraton! : )

I lördags bar det av till Katrinehom igen då det var dag för fest. Var hos Daniela och Krille och käkade pizza, drack mycket gott och umgicks. Efteråt drog vi ner på stan till öltältet. Var där en stund men sen drog vi till Harrys och svängde våra lurviga. Det var skitkul, gillar att va ute och dansa och gör det på tok för lite. Får se till att det blir mer sånt! ; ) Hade en jättetrevlig och rolig kväll. Tack till er som var med!!

Idag har jag jobbat och sen gav jag mig ut på en runda igen. Blev även lite styrketräning efteråt, kan behövas då man numer arbetar med småbarn som lyfts en del. Som belöning blev det te och rostat bröd med avocado. Mycket gott!!

Nu är det dags att sova, har en lång dag framför mig imorgon!

Ciao*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0