"Singelförpackningar"

Varför ska alla förpackningar vara så stora?

Man kommer till affären och ska inhandla sina varor. Man traskar runt där och hittar det man ska ha. Det jag vill komma till är att det nästan bara finns stora förpackningar som är för fler än en person på hyllorna. Som till exempel krossade tomater som är i stora förpackningar vilket gör att jag måste använda allt direkt för annars blir det förstört. Det resulterar i att jag gör till exempel köttfärsås och spagetti som räcker till minst fem personer för att använda upp det som är i förpackningen. Ingen höjdare att äta samma mat flera gånger under samma vecka. På grund av att jag har en liten frys så kan jag heller inte frysa in allt.

På affärerna finns det ju små paket med mjölk, fil, youghurt mm. Varför inte i andra förpackningar också? Ja, jag vet att det har att göra med kostnaden att tillverka förpackningen och att de vill tjäna pengar på att man kastar och måste köpa nytt.

Vad tycker du om detta?




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0