Sjukt...

Det började redan förra veckan med att jag fick hosta och var lite snorig. Anade att det skulle bli värre men hoppades på att klara veckan som var. I fredags blev det en tur till Daniela och ungarna. Mys med mat och bus. På lördagen var det dags för andjakt. Såg framemot det som bara den. Är inte ofta man kommer iväg så man blir glad när någon frågar. Laddade med vattenflaska och halstabletter. På kvällen så var jag över till brorsan för att höra vad som hänt när deras kanin blivit tagen av en hund. Blev bjuden på Dooleys för att mildra hostan. I söndags var jag hostig men pigg i övrigt. Kunde inte förmå mig att sitta hemma så jag åkte och tittade på när Olle spelade fotboll, var jättekul att se. De var duktiga!

Men i måndags när jag vaknade var det ingen höjdare. Hostade som bara den och var precis genomtäppt. Så det fick bli till att ringa jobbet och meddela att jag skulle bli kvar hemma. I tre dagar har jag nu kurerat mig med hostmedicin, varm flädersaft, halstabletter, alvedon och nässpray. Men det har gett resultat för imorgon är jag tillbaka på jobbet igen. Blir dock en lång dag, först jobb 7.30-15.30 och sen föreläsning 17.30-20.30. För kort tid emellan för att åka hem så det blir heldag i Nypan. På fredag är det studiedag och det ska bli skönt. Inga barn eller föräldrar, lite andningarum fast jag vet att vi har massor att göra. Sen är det helg igen!!  : )



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0