Helgen o veckan som varit.

Haft fullt upp hela helgen. Började med jakt i fredags. Lika kul som alltid! Sen var det på lördagen höströjning här i området där jag bor så det drogs ris och eldades. Var riktigt skönt, jobba med kroppen i solskenet. Och fint blev det! I söndags så grävde pappa klart dikena så vattnet kan rinna fram, ett riktigt hästjobb men det blev jättebra så nu hoppas jag att det kan bli lite torrare på gräsmattan. Jag sysslade med lite annat trädgårdsarbete under tiden. Klippte gräsmattan, krattade, klippte häcken, rensade rabatter mm. Så det var en helg som gick åt till fix!
 
Nu är det jobb som gäller igen men veckorna rullar på rätt snabbt, det är ju redan torsdag. Är lite tufft just nu då det är en hel del sjuk personal, utbildningar och semestrar vilket gör att det inte är full styrka på plats. Men då vi är en sjujäkla personalgrupp så reder vi oss tillsammans. Vi löser det mesta helt enkelt!
 
Annars har det varit träning denna vecka. Tisdagspasset kördes på som vanligt. Igår var jag ute och sprang 3 km. Gick riktigt bra men det brukar det göra på det första passet, blir nog värre nästa pass... Men då jäklar, bra musik i lurarna och sen tänka på annat! Idag är det styrkepass som gäller. Leder passet och har påbörjat ett program men ska utveckla det mer. Är inte tillräckligt jobbet än!! Men det får nog bli till nästa vecka!  : )
 
Nu ska jag ta och borsta tänderna sen åka till jobbet! Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0