Erfarenheter!

Jag har haft en mycket händelserik vår och sommar med separation, mycket jobb, nya och gamla bekantskaper, jaktprov osv. Jag kände att jag var tvungen att sätta mig ner och fundera på vad jag lärt mig om mig själv i dessa situationer. Vad kan jag ta med mig vidare i livet som erfarenheter som jag har nytta av och vad ska jag lämna kvar i det förflutna?

Jag har lärt mig att jag måste vara tydlig med vad jag vill och känner. Vara tydlig i det jag säger, se till att det inte blir några missförstånd och att jag vet vad som gäller så jag inte behöver fundera så mycket. Jag har lärt mig att jag inte ska vara så rädd och nervös för att prova nya saker, jag måste utmana mig själv, ge mina små demoner en match.

Jag tycker om att ha olika typer av människor omkring mig som bidrar med olika saker som kommer att förgylla mitt liv. Jag måste bara se till att se förbi saker som andra tycker och tänker, låta negativa kommentarer rinna av som vatten. Jag ska försöka att alltid se framemot att träffa nya människor, man vet aldrig vad det mötet kan leda till!

Se till att värna om mina vänner, de nära liksom de på avstånd. Det gäller bara att vårda vänskapen. Rensa bland vännerna ibland, ta bort de som bara tar energi men inte ger någon tillbaka.

Se till att ha roligt och njuta av livet, man lever bara en gång. Njuta av det lilla, som att sitta i dammet vid gärdeskanten och upptäcka den otroliga tystnad och stillhet som kan infinna sig.

Några av de erfarenheter som  jag gjort på den krokiga väg som kallas livet!



Kommentarer
Carina

Du är en klok flicka.Ta vara på det du lärt dig! Många kramar från Carina

2008-08-16 @ 11:04:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0