Funderingar och bakdelsont!

Har en sak som jag funderat över..... När jag frågade om jobb på affären så sa jag att jag ville jobba så mycket som möjligt. I mina ögon betyder det att man gärna jobbar de 40 timmar som ingår i en arbetsvecka. På min arbetsplats har det istället betydelsen att man jobbar, inte tills man dör utan så mycket  ATT man dör!! Jag har arbetat pass på 7 dagar, en dag ledig och sen 7 dagar igen...... Helt slut blir man!!! Men nu har jag bara 3 veckor kvar och sen är det semester!!!! Yippie!! 2 veckor och sen börjar skolan igen... phu!!

Igår var jag ute med kusinen och red. Vi skulle ta en liten kort tur. Det slutade med en långtur barbacka!!! Ajajaj min rumpa!! Tror nog att jag fick skavsår!!  Men det var det värt för gud så härligt det var!! Solen sken och himlen var klarblå. Svalona flög över våra huvuden och hästarna skötte sig toppen! Satt på hästryggen och nynnade passande visor (dvs det jag kom på för stund, allt från studentsången till siste mohikanen)!! Hur mysigt som helst!

En annan sak som jag tänkt på de sista dagarna är att folk säger glöm och gå vidare!! Lämna det dä rbakom dig. Vill bara säga att jag har en bekant som efter cirka 3 år fortfarande hoppas!!!! Då tycker inte jag att mina ynka två månader som har gått är något att reagera på. Det är mitt val vad jag vill göra, även om jag själv ibland undrar vad jag håller på med så är det ändå till slut mitt beslut vad jag väljer att göra och inte göra!

Ja ja, nog om det! Nu ser jag framemot god pizza och singstar....

               "Ont, det gör ont men det går. Det gör ont en stund på natten men inget på dan!"


Kommentarer
Anonym

"love can touch us one time and last for a life time" - My Heart Will Go On, Celine Dion

2008-08-04 @ 06:21:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0