Semester?

Vet du vad jag plötsligt kom på när jag var ute och rensade rabatten?

Jo, att jag i och med att jag blev singel inte har någon semesterresa att se fram emot. Det är inte bara det att jag blev dumpad, att saker skulle sorteras och delas, att släkt och vänner frågar vad som hänt utan också att jag blev av med min semesterresa.

Jag som såg fram emot att få åka långt bort och bara slappa och tänka på mig själv (och lite på ngn annan ; ) ) för en stund. Jag hade ju tänkt ta med både min fina bikini och en flaska solskyddsfaktor. Jag hade tänkt resa med ett mission att lära de som bor over there, dvs Canada , hur vi svenskar firar midsommarafton. Se de skutta runt på stranden och försöka sjunga små grodorna, det hade förgyllt min sommar vill jag lova!

Min nedräkning började den dag som jag lämnade Canada förra gången för att åka hem och beställa en ny resa. Jag hade härliga drömmar inför resan. Jag skulle äta på mysiga restauranger, ligga på stranden för att sola och läsa bok efter bok och sitta nära någon jag tycker om och se på när solen går ner över havet. Jag skulle juta av livet och den stund som min förra kärlek och jag skulle få tillsammans!

Men någon bestämde att det inte skulle bli så, så jag har väl inget annat val än att fortsätta drömma!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0