Solskyddsfaktor och bikinisäsong!

Idag har jag jobbat. Jag har arbetat ute i strålande solsken hela dagen. Gissa om jag är brun??!!??  Näpp, det är jag inte... snarare RÖD! Mina armar har nästan samma färg som kräftans klor och min nacke svider. Varför lär man sig aldrig?

När man var liten så blev man alltid noga insmörjd i solskyddsfaktorså det borde nästan finnas i arvsanlagen. Åker man utomlands så ligger den väl nerpackad i väskan. Men när den första riktigt sommarsolen tittar fram här i Sverige så förstår man inte alls vad det är frågan om, man blir alldeles handfallen. Man kan jämföra det med hur lamslaget Stockholm blir på vintern då det råkar komma lite snö! Man blir helt tagen på sängen.

I år var jag dock duktig och förberedde mig med lite fusksol i solariet, men vad hjälpte det när man står 6 timmar i strålande solsken utan solskyddsfaktor?! Inte ett dugg, tyvärr! Men brun blir jag..... så småningom iallafall.

I år ska det dock bli kul att kunna gå till stranden i en fin bikini. Har under de senaste sex månaderna gått ner cirka 10 kilo. Det ni! Tyvärr så har det inte försvunnit så mycket över rumpa, mage och lår som jag kanske helst hade önskat, utan det är mina stackars små skyddslingar som har råkat mest illa ut. Det finns inte så mycket kvar av det som en gång var, till min stora sorg. Men man får vara glad än då eftersom jag nu kommer i min gamla, fina bikini och inte behöver köpa någon ny. YIPPIE!! Så det enda jag behöver införskaffa nu är en stor flaska SOLSKYDDSFAKTOR!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0