Välkommen till min nya blogg!

Oj oj oj! 

Då var det dags! En alldeles egen blogg... som är BARA min!  Wow!

Sitter här i mitt lilla slott i skogen. Solen skiner och himlen är klarblå. Det luktar nyklippt gräs och fåglarna sjunger för full hals. Jag njuter av att se blommorna blomma och trädens löv fladdra i vinden. Längtar tills man kan slänga på sig baddräkten för ett ljummet kvällsdopp i sjön tillsammans med vänner och därefter njuta av en middag med grillat. Snart är det dags, iallafall om värmen håller i sig.

Har en hel del att sätta tänderna i här ute. Är inte van vid trädgårdsarbete men jag gör det som jag tycker verkar behövas så som att kratta, vattna och rensa. Har upptäckt att jag gillar att få lite skit under naglarna. Tar en hel del hjälp från min kära pappa. Han är den som får lära mig hur gräsklipparen fungerar, hur man sätter på vattnet i pumphuset osv. Men en sak får han fortfarande göra: tömma råttfällorna! Så modig har jag inte blivit än, men vem vet..med tiden så kanske.

Just den här årstiden är helt underbar ute på landet. Tur bara att man inte är pollenallergiker!

Annars då..? Jo jag pluggar på, otroligt sakta men säkert. Har snart gjort halvtid.... suck! Men det är bara att bita ihop och kämpa på. Jobbar extra i en mataffär i min gamla hemstad Nyköping. Det är däremot jättekul. Alla är väldigt trevliga och hjälper till så mycket de kan med att svara på alla frågor som jag har kring arbetet.

Tränar Prima för fullt för att så småningom kunna starta henne på jaktprov. Har anmält oss till ett unghundsderby tillsammans med Titti och Mettis. Får se om vi kommer med, spännande är det! Har inga direkta förhoppningar, skulle bara vara kul och prova för att se hur det går till och var vi ligger i träningen.

Är sen ett par dagar tillbaka singel. Känns konstigt och jag tror inte jag riktigt har förstått det än. Vet inte riktigt hur det gick till men så är det iallafall. Mitt ex är i Canada och pluggar och jag tror att det hade något med saken att göra. Bara att kämpa på så överlever man väl det här också!

Detta var det första inlägget i min blogg. Här kommer jag fortsättningsvis skriva om mina tankar och funderingar kring livet i största allmänhet. Kommer att bidra med både skratt och tårar beroende var i livet jag befinner mig. Har mycket här upp i knoppen som kan behöva komma ut i skrift, känns som om det är lättare att få rätsida på saker och ting då. Så detta får bli min väg till någon slags reda i all oreda!








Kommentarer
Mamma

Bra att skriva av sig lite,
och kul att läsa.
Kram på dig!

2008-05-09 @ 16:31:51
X:ets mamma

Va skoj att du har börjat blogga, ska bli skoj att följa dig och dina tankar här min vän.

Bamsekram från en gammal f d svärmor.....

2008-05-09 @ 21:23:56
SannaSolsken

Vad roligt med en blogg som jag kan läsa och inte skriva i. Jag blir så vansinnigt egocentrerad när all skrift bara handlar om MITT hela tiden. Eftersom jag tycker så mmycket om dig blir det minst lika intressant att engagera sig i ditt! Du vet att jag finns här för dig, även om det blir mellan amning och blöjbyten. All tid jag har över skänker jag gladeligen till en kär vän som du! För du förtjänar all stöttning, snart är du tillbaks på fötterna igen! Och snart sitter du nog där och är kär som en klockarekatt igen. Puss o Kram

2008-05-11 @ 21:53:56
URL: http://sannasolsken.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0