Ett ord i förbi farten...

Ett ord i förbi farten, en viskning i ett öra, ett sms....  så lite kan göra så mycket!

Jag blir så glad över sms, hälsningar på facebook, på bloggen, en lapp hemma på köksbordet osv. Något så litet och ibland kanske obetydligt för den som skriver kan göra min dag. Tänk på det! En liten hälsning kan göra någon glad. 

Tänk dig att du sitter på en tråkig föreläsning, på en öde älgjakt eller varför inte när du sitter i bilen på väg hem från jobbet och du märker att det vibrerar i mobilen. Du öppnar inkorgen och ser att det är från din bästa vän som bara vill önska dig en bra dag. Eller när du känner dig nere och att det känns som om du åldrats hundra år på en dag och någon viskar i ditt öra, vad snygg du är! Eller när du kommer upp trött och eländig en morgonen och bara önskar att du fick krypa ner i sängen igen, vi har ju alla kännt så...  Du går in i badrummet för att borsta tänderna och då ser du den... lappen på tandborsten där det står: Jag älskar dig!

Det är sådant som gör att man känner sig speciell!


En trogen vän!
En trogen vän!



Kommentarer
S

Jag skulle bli skitsur om någon tafsade på min tandborste..... Love

2008-09-09 @ 12:43:58
drömmer om att få viska i ditt öra

Störa, beröra, förföra

Viska i ditt öra

Ett ord i förbi farten

Kan bli starten till att förstå

att oavsett vart du vill gå

oavsett vad du kan förmå

Så lite kan beröra

Så lite kan förföra

Så lite kan förstöra

Livet är vackert och vekt

Att inte leva livet varje dag är fegt



2008-09-12 @ 13:01:48
Kram M

Vilken vacker hund, hon är klok och fin

och skatten är betald????.

Med andra ord en riktig vän.

2008-09-13 @ 18:41:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0