Framme!

Nu är vi äntligen framme!

Allt började igår då jag skulle packa. Fick mitt upp i allt annat för mig att fixa håret, så numer är jag kycklinggul i håret! Inte det snyggaste men det gäller att se det positivt. Det passar till påsk! Medan väskorna packades så råkade jag klämma fingret i garderoben. Trodde jag skulle tuppa av då det gjorde så jäkla ont!! Mindes hur det var när tummen klämdes i kassaskåpet på jobbet! Fy faan vilken smärta!! Gick och la mig stressad och uppe i varv. Somnade inte förrän efter kl 01.00.

Imorse ringde klockan kvart över fem. Det var inte kul, var sååå trött. Orkade knappt stå upp men det var bara och bita ihop och sätta fart igen. Gjorde mig iordning och packade det sista. Pappa kom strax efter sex. Han for fram som en virvelvind! Swisch sa det så var mitt packat. Jag stängde och låste snabbt och sprang till bilen. Sen körde han som en biltjuv hem till dem. På vägen sa han att vi fick se hur mycket av min packning som kom med. Jag bara garvade och tänkte på att vi bara var tre vuxna och hade en hel bil att packa i. Satte mitt skratt i halsen när jag kom fram då hela bilen nästan var fullpackad, bland annat två flyttkartonger som var fulla med mat!!! Jag fick sitta i baksätet och det kändes som om man var i isoleringscell, såg knappt ut någonstans.

Det blev frukost i kallt, molnigt väder på en skolgård. Lunchen skulle sedan intas på McDonalds. Där var det dock smockat då alla andra tänkt samma tanke som oss. Istället fick det bli pizzerian som låg i närheten. Resan fortsatte mot Idre. Väl där så var det ett besök på skiduthyrningen. De bara skrattade då vi elva välde in i den lilla, lilla affären. Vi kände oss som familjen taikon! Pjäxor provades och sedan tackade vi för oss.

Vi åkte upp till vår lägenhet som är jättefin! Fyra sovrum, två badrum m dusch, en bastu och ett stort kombinerat kök och allrum. Utsikten var fantastisk!! Vi tog en promenad och fixade liftkort och skidskoleanmälan. Vi kollade också var maten ska intas på pappas 60 årsdag.

När vi kom tillbaka fick små-grabbarna prova skidorna i en liten backe precis utanför dörren. Gustav fixade det galant, han har ju åkt förut. Olle och Nils var jätteduktiga då de knappt åkt innan. Det var kul och se ddem men jobbigt att dra upp de varje gång de åkt nedför!!

Nu har kvällsmaten intagits. Mammas hemmagjorda potatismos och korv. Nu ska det slappas i soffan och laddas för den första skiddagen som börjar klockan nio imorgon bitti! Tjoho!!!

Ciao*

ps. Bilder kommer! d.s



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0