Härligt!

Nu är det snart dags. Det som blev bestämt för månader sen är här nu. Resan till fjällen! På söndag åker hela min familj till fjällen. Vi blir elva stycken som ska bo ihop i en lägenhet i Idre. Ska bli spännande! Fyra barn och sju vuxna under samma tak, det blir nog jobbigast för mamma, pappa o mig då vi inte är barnvana på heltid. Men det ska bli jättekul o umgås med barnen och se dem i skidbacken!

Vi åker bort för att pappa nästa vecka fyller 60 år! Han är i år dubbelt så gammal som mig. Han blir 60 och jag blir 30. Har förut inte kunnat se min pappa som 60 men nu är han där. Jag ser att han blivit äldre, han börjar nämligen likna sin pappa väldigt mycket. Farfar har jag ju alltid sett som "gammal" och nu är pappa väldigt lik honom. Han har också börjat få en del ålderskrämpor så som artros till exempel. Men han kämpar på och fixar och donar. Så nu ska dte firas i veckan. Fast han har sagt att om vi köper något så blir han arg. Jag hoppas dock att det ska gå bra med ett enkelt GRATTIS!

Idag har Mollan och jag varit på stan och uträttat en del ärenden som jag var tvungen att göra innan resan. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig då jag kom hem med en vårjacka, skokräm o håravfärgningsmedel. Blev en del annat också så dagen blev dyr. Men men.. det är inte ofta som man unnar sig något så då fick det bli så här. Har inte haft en ny vårjacka på flera år så då kunde det väl vara dags. Hemma har jag fixat på tomten på eftermiddagen. De senaste dagarnas blåst har gjort att gräsmattan är fylld av grenar. Så det var bara och ta fram krattan och sätta fart. Hundarna och jag njöt av solen. Kunde ha båda hundarna ute lösa vilket var härligt. Underbart och se dem gå runt och strosa och bara vara, Prima satte sig en stund och iakttog fåglarna som flög mellan träden. Som sagt... härligt! Nu har jag precis ätit mat och ska nu slappa framför tv:n. Blir kanske en film senare, men ag har tänkt och se Berg flyttar in. Gillade det programmet när det gick förra gången. Carina Berg är helskön tycker jag. Så det blir nog kvällens tidsfördriv.

Imorgon är det dags och packa. Se till att hundarna har sitt när de ska iväg. Skulle behöva plugga lite också men är det fint väder så vill jag gärna vara ute. Kanske sitta med datorn på altanen!! Nä, nu ska jag slappa vidare!


Kommentarer
Sanna A

Det ser jättefint ut här!! Lyser Sandra. Ha det så kul i fjällen, akta dig för äktenskapsdoft,,, KRAM

2009-04-03 @ 21:46:08
URL: http://sannasolsken.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0