Idre 2009!

Vilken vecka! Har nu spenderat påsken i Idre. Vi bodde i en fin lägenhet med 12 bäddar. Lägenheten låg precis bredvid backen. Det var bara att ta på sig slalomskidorna o åka ner. Där väntade sittliften som tog oss upp på toppen och tillgång till alla backar.

Vädret har under veckan varit klart godkänt. Onsdagen var kall med snöblandat regn och blåst och torsdagen var det stora snöflingor som föll. Men de andra dagarna var kanon, sol från en klarblå himmel! Kom därför hem med en riktigt röd näsa och vita "solglasögon" runt ögonen! Ungarna såg så pigga ut med sina solbrända ansikten.

Skidåkningen gick riktigt bra, ringrostig är man väl när man inte stått på ett par skidor på länge men det löste sig. Det som var jobbigast var väl när jag skulle staka mig ett par hundra meter med en 5-åring framför mig som fick snålskjuts! Blev helt slut men det är bra träning för armarna. Likaså när Olle och Nils skulle lära sig åka skidor och man hade Nils i baken för att han inte kunde bromsa, tur att man stod på benen själv! Gustav , 7 år, däremot var kanonduktig!! Han for som en galning i alla möjliga backar. Det roligaste var att åka i svarta backen sa han. Han tyckte till och med att han och jag skulle stanna kvar i 10 veckor till. Han måste gilla sin faster!! : ) 

Under veckan blev några i familjen sjuka. Visade sig när vi kom hem att Helena, Olle, Stefan, pappa, Siri och jag själv har halsfluss. Siri har även dubbelsidig öroninflammation, stackars Sirpa-Liisa!! En riktig halsfluss-epedemi åkte vi på. Men jag tycker det redan känns bättre mot vad det gjorde igår. Sen känner jag mig rätt positiv då det kom när jag var hemma och inte i fjällen. Då hade jag blivit otroligt besviken!!!

Här hemma hade våren kommit på riktigt. Blommor blommar och isen på sjön har släppt. Fåglarna kvittrar för full hals. Kan det bli så mycket härligare! Satt ute en stund förut (ungefär det jag orkar just nu) och solen värmde som bara den. Skönt, då kan man börja på brännan redan nu så den är på plats till sommaren!

Nu ska jag fortsätta slappa i soffan!


 

Starten i Katrineholm! Familjerna samlas!  (regnar)   




Snacka om inpackad!!


  
 
Utsikten från lägenheten!


   

Myskväll, givetvis med chips o dip men även lite frukt!


 

Födelsedagsbarnet, pappa 60 år!


     

Gustav och min after ski-dryck! Min t vänster, Gustavs t höger.  (Självklart alkoholfri!)


 

Barnens favorit: Renen Aske! 


   

Gustav på after ski sista kvällen!!  Rock ´n roll!!




Kommentarer
Anne-Louise

Fina bilder men S har ej dubbelsidig öroninflammation (bara på vänster)...



A-L

2009-04-16 @ 08:20:29
Pierre

Är inte renen Aske och Steff lite lika?

2009-04-16 @ 08:43:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0