Framtiden!

Imorgon börjar skolan... åter dags att sitt på långa föreläsningar och på alla sätt jag kan komma på, försöka hålla mig vaken!! Får se till och ladda med frukt o vatten.

Inser nu att det bara är ett år kvar. Samtidigt som det känns segt, ett helt år tills jag är klar, känns som om jag aldrig blir färdig. Så börjar stressen komma krypande... om mindre än ett år så är jag klar. Nästa sommar står jag som utexaminerad förskollärare o lärare. Vad kommer hända när skolan slutar? Jag vet inte vart jag vill arbeta, har inget som egentligen håller mig kvar här men jag vet inte om jag vill flytta någon längre bit. Jag vet inte vart jag ska bo när jag är klar, vill jag bo kvar i stugan, får jag bo kvar i stugan? Vilken typ av boende vill jag ha? Vill bo så det är smidigt med hundarna, men vill inte behöva pendla så långt för både min egen och hundarnas skull. Kan tänka mig o köpa något eget, men tror inte att banken går med på det. Vad vill jag arbeta med då? De mindre barnen på förskolan eller de större på skolan? Bara och söka säger folk, o visst så är det, men jag funderar ändå. Vad passar mig bäst?

Hmm.. mycket funderingar men de blir väl som det blir, bara o vänta o se! Tar mig an hösten först! Det blir både skolstart, vänners bebis, födelsedagsfest, dop osv, det rullar på för fullt!!  Ser framemot hösten o vad den har att erbjuda!


Kommentarer
pernilla

känner igen allt det där grubblandet...tankarna far hit och dit och man vet varken ut eller in...men förhoppningsvis löser det sig till slut..

lycka till med detta år

kram

2009-08-16 @ 15:41:38
Pernilla

glömde skriva i min blogg adress till inlägget över :)du kan ju titta in om du vill :)

2009-08-16 @ 15:43:13
URL: http://mikanilla.blogg.se/
SannaSolsken

Tycker du kan börja jobba i Flen och flytta hit, det låter väl som en bra idé!! :-)

2009-08-17 @ 21:03:52
URL: http://sannasolsken.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0