Bloggar, fri vilja o att vara nöjd med livet!

Det här med att blogga har sina för- och nackdelar. Jag tycker det är väldigt skönt att få skriva ner mina funderingar. Att reda ut det nystan av tankar som snurrar i huvudet. Läste tidigare idag en väns blogg och kände med henne. Hon har alltid skrivit en personlig blogg där hon luftat sina tankar, funderingar och idéer. Den har varit mycket givande att läsa, jag känner igen mig i en del och lär mig av annat. Tyvärr har människor som läst den reagerat negativt på vissa inlägg. Hon har inte nämnt några namn, så hon har ju inte lämnat ut någon. Hon skrev ner vad hon kände just då, i stundens ögonblick. En blogg är till för den som skriver. De som sedan läser den får ta det som står skrivet. Nu har min vän tappat motivationen till att skriva, hon vill inte bli kritiserade för sina tankar, vill inte behöva förklara sig hela tiden. Jag vet hur det känns till viss del. Har inte blivit kritiserad för det jag skrivit men jag har heller inte alltid skrivit det jag jag skulle vilja. Vet att det bara skulle skapa intriger och bråk. Vet att det är jag själv som skulle bli lidande och det är inget jag orkar med just nu. Ändå kan jag känna att jag skulle behöva skriva av mig, få ner det på papper! 

Läste i en bok häromdagen att man ska göra det som man själv har lust med, inte göra som alla andra vill att man ska göra. Inte alltid vara alla andra till lags! I boken beskrev författaren (av kvinnligt kön) det som att alla på hennes gata har fullt upp med karriärer och familj. Ändå så ska tomten vara prickfri, det vill sgäa gräset klippt, häcken trimmad och blommorna vattnade. De pratade bara om sina vita staket och prunkande rosor med sina grannar. Själv så gick hon och satte sig i solstolen i det knähöga gräset. Hon tittade på sitt staket som hon målat halvvägs och sen bestämt sig för att för att hon inte ville måla klart. Grannarna var kanske inte så glada men hon gjorde det som föll henne in, det hon blev glad av.

Det gäller att se till och njuta av livet! Ta tillvara på den tid man har, göra saker som man själv vill och känner för. Visst, vissa saker måste vi göra för att vardagen ska fungera. Men det finns småsaker som man kan göra för sin egen skull som man mår bra av, tex skita i och klippa gräset. Det gäller att finna det som gör en lycklig! Eller som Bonde-Magnus sa i det avslutande programmet av Bonde söker fru när han pratade om sin kärlek till Emma:


Faan vad nöjd jag är med livet!


Så vill väl alla, då även jag, känna någon gång. Att man är nöjd med livet, att livet leker! Så det är bara och kämpa på, så småningom når man dit!     


Kommentarer
Sanna A

Tack, jag känenr alltid att jag har ditt stöd och din förståelse. Du är så himla bra, gulle dig! KRAM

2009-03-07 @ 23:38:14
URL: http://sannasolsken.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0