Träning!

Idag har jag varit duktig och tränat. Malin och jag kör styrketräning på torsdagar mellan 18-19.30. Jag är i stort sett aldrig på humör för träning men när jag väl kommer dit och börjar så är det kul. Jag känner att det ger resultat då ryggen inte gör lika ont och att jag orkar mycket mer. Tyvärr så är det sista gången nästa gång! Efter det är det promenad som gäller. De som tränar med oss går cirka en timme lång promenad varje torsdags kväll. Detta är jättebra men jag skulle vilja ha styrketräningen också. Det fina vädret och våren som är på gång gör en ju inte sugen att vara inomhus. Men jag vill ändå inte bryta träningen nu utan snarare öka den. Hoppas på att våren snart kommer på riktigt så jag kan börja jogga. Min tanke är att om jag joggar så kan jag ta med hundarna så de också kommer ut, förena nytta med nöje så att säga! Måste hålla i styrketräningen, får göra sittups, armhävningar, ryggresningar och så vidare hemma, allt för att slippa smärtan i ryggen. Sen är det ju extra positivt om man känner sig piggare och att man slipper sitta i vassen och gömma sig i sommar!!   ; )



Kommentarer
Malin

du slipper nog också vassen!! ;)

2009-03-27 @ 17:10:21
URL: http://mollansworld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0