Uppsatser och utmaningar!

Nu var det ett tag sen jag var inne och skrev på min blogg. Har inte direkt varit sugen på att skriva någonting då jag håller på med min c-uppsats och då skriver en hel del där. Jag är less på att skriva, speciellt när jag måste skriva om något som inte direkt intresserar mig. När denna kurs började så sa varenda föreläsare att de var avunsjuka på oss som fick fördjupa oss i något som är intressant, att det är den bästa stunden i livet! Min tanke blir omedelbart: De kan inte ha upplevt mycket! Jag känner snarare att detta är något ont som måste förgöras och ända sättet är att skriva och bli klar! Men men...nu börjar jag äntligen se ett litet skimmer av ljuset där längst bort i tunneln... livet börjar så sakteliga återvända! Jag längtar!  : )

Fick en utmaning via Sannas blogg. Har inte svarat på den än och fick en "känga" för det så nu jäklar tar vi tagi det! Här kommer det:

4 TV-program jag brukar se:

Grey´s anatomi
Criminal minds
House
CSI

4 saker jag gjorde igår:

Plugga
Var i K-holm: handlade, var på bibblan o beställde tid för ny vindruta.
Vattnade blommorna (de nya måste vattnas ca 2ggr/dag) Suck!
Rensade hundskit på tomten

4 saker jag längtar till

Skolan är slut (sommaren 2010)
Våren och sommaren
Att kunna bada i sjön
Jag vinner massa pengar

4 saker på min önskelista

Eget hus
Bättre bil
Bra, välbetalt (!!!!) jobb
Bättre kondis = smidigare kropp

4 saker jag avskyr

Dåligt väder
Leriga hundar
Människor som inte respekterar en
Trasiga bilar

4 saker jag tycker om att göra

Umgås med vänner
Jaga (då menar jag djur i skogen, Mollan o Fru Anklift)   ; )
Läsa bra böcker
Vara utomhus

4 saker jag åt igår

Pastasallad
Köttfärsås o spaghetti
Banan
Apelsin

4 personer som ska göra detta test

Största Storebror
Mollan
Mette
Linda


Idag har jag varit och jobbat igen. Är kul och komma ut och göra något annat. Det var matte, hemkunskap och No på schemat så vi har gjort allt från att tvätta fönster och göra våfflor tilla tt få vulkaner att spruta lava. Som sagt härligt med ombyte i vardagen!!!

Ska ta och skärpa mig med bloggandet. Det är skönt att skriva av sig lite! Ska be Mollan om hjälp till att fixa till min blogg så den inte ser så tråkig ut. Den ska få en liten vår-piffning!!

Zee ya!



Kommentarer
Sanna A

Nu är jag nöjd! Jag vet precis hur det känns att inte ha lust att skriva, men nä man väl gör det brukar det kännas bra. Snart är det slut på C-uppsatsen, även om jag håller med dina lärare och är lite avis på detta tillfälle. Jag skulle också vilja ha det som uppgift, i stället är jag fast med min "gnäll-unge"! :-) Fast de är ju söta för det mesta.

Det verkar ju uppenbarligen som att du äter ordentligt, frukt och bra mat. Hoppas det funkar bra för dig! Du är ju redan fin, men lite smidigare skulle väl inte skada...

Ta hand om dig! KRAMAR

2009-03-10 @ 19:46:08
URL: http://sannasolsken.blogg.se/
S

Högre studier = Bra, välbetalt (!!!!) jobb.



Jobba på bara! Du är ju duktig.

2009-03-11 @ 10:03:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0