Soptipp o släpkärra!

Vilken dag!! Upp skapligt i morse för att åka till brorsan och låna en bil. Sen kom Malin vid 9.30 och då bar det av till Sandbacka för att hämta släpet. Jag som inte kan köra släp (ja, rakt fram kan jag men inte backa). Men vi tog oss till Mollan residens för lite små fix. Sen bar det av hem igen. Lyckades faktiskt backa ner på min lilla nedfart med dike på båda sidor, blev impad av mig själv faktiskt. Det trodde jag inte. Rensade ur förrådena ordentlig, blev riktigt bra faktiskt. Vi åkte sedan till soptippen i Flen och fördrev cirka en timme med att springa mellan olika containrar och behållare. Oj oj oj, att sortera sopor är en hel vetenskap! På vägen hem skulle vi lufta däcken på kärran. Körde in i godan ro då jag visste att man kunde köra runt macken för att komma därifrån och slippa backa. Dock visade det sig att slangen med luften inte räckte runt släpet. Jag kunde ju inte backa så det blev att åka runt macken, ut på vägen, in på utfarten och så åkte vi motsatt håll runt macken. Malin höll på och skämmas ihjäl. Hon satt med huvudet gömt i jackan och upprepade maniskt: Syns jag inte, finns jag inte!! Vi kom hem utan några som helst problem. Jag är en JÄVEL på att köra släp!!!

Väl hemma blev det en snabbdusch för sen kom kompisar över på lite grillning. Blev korv med bröd och en massa olika röror. Gott som tusan!! Elvira var helskön! Hon busade hela kvällen och skrattet bara bubblade ur henne! Hon är så go den ungen! Ska bli spännand eoch se lillebror som är i magen. Blev en trevlig kväll med prat och koll på kort. Roligt att se hur man ändrat sig bara på några år. Kollade kort på brorsbarnen, de är så små på korten. Kan inte fatta att tiden går så fort och att de nu är 7, 5, 5 och 3. Sötnosar!!

Imorgon måste det bli plugg. Lite sånt måste man hinna med oxå, men jag tror ändå att det blir och fixa lite ute om det är bra väder. Älskar att va ute när solen skiner, har ju lite och ordna på tomten och nu även gästhuset. Ska bli så kul att möblera iordning och kunna ha kompisar somk bor över efter en härlig grillkväll i sommar! Kalasbra!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0