Sjukling!

Oj vilken helg det har varit! Fullt ös, medvetslös... eller.. nä, snarare tvärtom. Började med att jag på natten mellan fredag och lördag vaknade och upptäckte att jag hade lite ont i halsen, inget märkvärdigt men jag tog en Alvedon för säkerhets skull. På lördag morgon ringde Mettis kl 7.45 och frågade om jag skulle på hundkursen. Jag svarade lite förvirrat ja medan hjärnan gick på högvarv.. hundkurs, idag?? Orsaken till att Mettis ringde så tidigt var för att hon var tvungen att åka med Tea till farbror doktorn då hon fått borelia. Titti skulle ha hundkursen och ville ha sällskap. Klädde mig i varma kläder då det var molnigt och blåste, blev lite ruggigt ändå stundvis. Efter kursen så åkte Titti och jag ner till Mettis för att hjälpa henne med staket till hästhagen. Jag kände mig inte helt hundra, hade ont i halsen. Vi jobbade på Titti och jag, skruvade isalatorer så det stod härliga till! När vi var klara åkte Titti hem och jag stannade för en macka, hade fått ont i huvudet och kände mig trött. Visste ju att jag sovit illa några nätter och att jag inte druckit ordentligt under dagen så det var inget konstigt. På väg hem från Åsa-Mette så var det som om jag gick in i en vägg. Jag började frysa och blev öm i hela kroppen, i leder och allt. Halsen värkte än mer och jag fick onda föraningar. Jag tyckte mig nämligen känna igen symptomen. Jag åkte direkt till mamma och pappa som kollade i halsen o sa att jag var riktigt svullen och att jag hade vita prickar, detta tyder ju på en sak. Ringde sjukvårdsupplysningen, fick en tid senare på lördagskvällen. När jag fick komma in till läkaren sa han gapa och sen sa han: -Det där ser inget trevligt ut!! Mina farhågor besannades, jag hade halsfluss! IGEN!!! Så jag blev liggandes hela söndagen  med halsont och feber och idag har jag varit hemma från praktiken för att få lite krafter tillbaka. Återigen går jag på pencillin, ökad dos från förra gången. Det är ju bara två veckor sen jag slutade med förra kuren. Men men... det är bara att bita ihop och knapra vidare!! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0