Kusinträff!!

Igår hade vi den årliga kusinträffen. Den här gången var det Stefans tur. Vi turas om förra året var det Pierre, i år Stefan,  nästa år Patrik, sen Andreas o så fortsätter det tills Pontus haft sin då är det Pierres tur igen.

Den här gången samlades vi kl 11 för färd t Oxelösund och Boda borg. Detta skulle dock ha varit hemligt men Stefan hade tydligen berättat det för vissa på min födelsedagsfest. Hur det kom sig förstår jag inte...   ; )

Vi stannade i Nyköping o åt lunch på Max. Kl 13 var vi i Oxelösund och vi var redo att anta utmaningarna på Boda borg. Vi delades in i lag och sen var det full fart. Mitt lag kämpade på allt vi kunde. Det visade sig att det dock bara räckte till en 3:e plats. Bra tänker du! Men då ska jag kanske säga att det bara var tre lag som deltog...  : ) Men vi kämpade väl men lyckades inte nå ända fram. Däremot var vi det enda laget som klarade en svart bana, dvs en av de svåraste och fysiskt mest krävande!!! Så vi var jäkligt bra måste jag säga.

Efter Boda borg åkte vi hem till Stefan o Lollo. Där var det dags för mat. Blev Borst-soppa (tror d var så d hette) m creme fraiche o bröd t förrätt. Varmrätt var potatisgratäng m grillad kycklingklubba o sallad och till efterrätt blev det äppelpaj m vaniljsås. Allt var jättegott!!!

Kvällen fortsatte i humorns tecken. Det roastades och skämtades om allt. Den äldste kusinen var i sitt esse, blev t o m kommentarer som: Jag är så rolig så jag kommer inte kunna sova ikväll!!!  Ha ha ha!!! Klockrent!!!  Blev en lång dag men den var rolig från början till slut!

Ska bli spännande o se vad nästa kusinträff kommer bjuda på!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0