Artros!

Har inget o skriva om. Har varit en tråkig dag... 2 föreläsningar o en massa huvudvärk! Ska strax sova så jag piggnar på mig t imorgon. Skola o träning står på schemat då.

Idag har det blåst som bara den. Pappa o jag krattade bort de lövhögar han blåste ihop förra helgen. Gräsmattan var grön när jag gick o la mig men när jag vaknade var den alldeles gul igen. Så snart är det dags igen! Tur att pappa har en lövblås, det går så mycket fortare då!

Pappa han har ont i sina höfter. Han har fått diagnosen artros, som är en "ledförslitning". Han har väldigt ont men försöker kämpa på så gott han kan. Det jag inte förstår är varför man som läkare inte opererar när en människa är pigg i övrigt. Pappa försöker träna, äter ordentligt och är pigg (förutom artrosen). Varför hjälper man inte en sådan människa? Ger de ett värdigt liv??  Istället för att vänta o när de sen ska operera så är personen i fråga inte så pigg längre o har då inte möjlighet att bli opererad!!!! Jag blir så jäkla arg, hur kan man göra så??!!!!!!! 

Jag hoppas min pappa snart får hjälp så han får det liv han förtjänar!!!!!!



Kommentarer
Carina

sv: Ja det känns som det iaf inte kan bli sämre. Har aldrig gillat det blå, särskilt inte de där röda pletarna som nån piffat upp dem med nån gång före vår tid här.

Jo nu jäklar får jag allt jympa nästa vecka. Har soffat till alldeles den här veckan.

2009-11-15 @ 08:28:12
URL: http://justmintoo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0