Lite smått o gott!

Denna vecka har jag haft praktik i en åk 1-3. Det är jättekul o va ute i verkligheten igen. Ungarna är helsköna o det är en bra klass. Min handledare o jag funkar bra ihop. En kille som arbetar som assistent/fritidsledare har varit sjuk o då har jag upptäckt vilket jobb denna människa gör. De andra står näst intill handfallna närhan är borta. Jag tyckte redan förra perioden som jag var ute att han hade bra hand m eleverna, tålamod, intresse, lyhördhet mm. Jag hoppas han kommer tillbaka nästa vecka för jag ska då säga till honom att jag gillar d jobb han gör, ge honom cred för det!! Vi svenskar är lite dåliga på att ge beröm!!!

Idag var vi o åkte skridskor. Härligt o va 3 personal o 30 elever... blir 20 skridskor var att knyta!! Ojojoj, säger jag bara!! Efter att alla ungarna var på isen så drog jag på mig mina grillor. Var längesen som jag åkte skridskor. Vi hade ett gäng som inte hade åkt skridskor så ofta, de låg ner mer än att de stod upp. Problemet var bara att det var ca 3 cm vatten på isen... de blev sjöblöta!! Hade nästan behövt flytväst!!! Vad jag skrattade!! Jag försökte åka o hålla i dem, men då slappnade de bara av o hängde i armarna på mig o som sagt; jag är inte så stadig själv direkt! Som tur var det 3 stycken från hockeyföreningen som hjälpte barnen o de lät ungarna hålla i ett litet bandy mål, sen puttade de på o jäklar vad det gick!! Jag testade oxå o d gick mycket bättre men inte lika fort förstås! När vi skulle gå hem så sa en pojke att han var blöt, han vred ur sina vantar o det bara försade vatten, var som en vattenkran. En tjej sa att det syntes inte att hon var blöt... för hela hennes jeans var genomsura så d fanns inte en torr fläck!! De är för roliga!!

Nu ikväll har jag varit hos morbror och fikat. Han fyller 61 idag!! Blev smörgåstårta o kladdkaka, mumsigt värre!

Imorgon ska d bli fint väder!! Solen ska skina för första gången på väldigt länge! Känns som om det var evigheter sen så imorgon får d bli en dag ute i solen! Härligt!!

Idag gick New moon upp på biodukarna! Hade hoppats få se den i helgen men det blev ändrade planer, får bli en annan dag.

Nu är d dags att sova så jag orkar upp t d fina vädret imorgon!!

Ciao*



Kommentarer
Carina

hängde inte med i matematiken först men så såg jag att det stog ju INTE par och då blev det genast rätt.



Ha en skön lördag. Själv får jag åka o jobba. Nu när det äntligen ska bli sol. Men vi är nog klara (hoppas jag) när det börjar skymma.

2009-11-21 @ 08:01:45
URL: http://justmintoo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0