Kursstart o födelsedagskalas!

Idag startade min sista kusr på min utbildning. Jag har nu 15 avklarade kurser i ryggen och en kvar att fixa, sen så... Har börjat se mig om efter jobb, men dte har inte kommit ut så mycket än. Tror att det blir bättre snart, hoppas på det iallafall. De lärare/förskollärare som går i pension tror jag inte går i pension förrän terminen är avslutad, vilket kan göra att det dyker upp jobb i slutet av april o  unde maj.

Jag har funderat lite på om jag ska söka andra jobb också, så som sommarjobb o så eftersom jag inte vet om jag får något jobb direkt efter skolan. Får kanske ta tag i det i morgon, då har jag hemma-studier.

Just ja, ny kursen... oj oj oj säger jag bara. Hur mycket jobb som helst, helt sjukt. En stor undersökning, en vetenskaplig artikel, litteraturseminarier, vfu-uppgifter, exkursioner.. skulle kunna fortsätta men jag blir bara förvirrad!  : )  Men det är bara och bita ihop. Jag har min uppsats som jag skulle vilja ha klar innan skolan slutar. Om jag skulle hinna med den också så är jag klar med hela utbildningen, annars har jag den liggandes o det har jag ingen lust med. Får lösa det på något sätt!

Ikväll har jag varit o gratulerat min pappa på 61 års dagen. Han fick en låda med fyra olika sorters gourmet-potatisar som han ska sätta o få som färskpotatis. Mums! Imorgon ska pappa till läkaren. Jag hoppas att han ska få hjälp så han får en operationstid för sin höft. Att han får hjälp så han slipper ha ont! Är svårt o gå bredvid o se någon ha ont hela tiden o man kan inte hjälpa på något sätt. Visst man kan försöka hjälpa till i vardagen men man kan inte göra något åt smärtan, sömnlösa nätter eller liknande. Jag håller tummarna för att allt ska gå bra imorgon o jag hoppas Du också gör det!!

Nu ska jag kolla på Grey´s! Sen är det nog dags o sova, trött efter en natt med många sömnavbrott då Aya behövde ut vid flertalet tillfällen. God natt!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0