Tjoho...

Ja det är våren, ja det är våren som har kommit igen.....

Ja, nu är våren här! Egentligen inte om man ska gå efter det här med natt-temperaturen, då ska det ju ha varit plusgrader i sju dagar för att det ska räknas som vår. Men det skiter jag i!! Nu när snön smälter, fåglarna kvittrar  och blommorna kommer så är det VÅR!!!

Igår så tog jag mig en promenad ner till gudföräldrarna och rastade deras hundar. Satt i cirka 45 minuter i solen och det kändes på kvällen, kinderna var röda. Man får färg direkt nu, är så skönt för man ser så mycket piggare ut och man känner sig så mycket piggare.

När jag kom hem igår så försökte jag skotta bort mina snövallar, de som det tar sån tid för att smälta. Då upptäckte jag att både krokusar och snödroppar har börjast blomma. Har även sett andra vårtecken: En sädesärla som spatserade på gräsmattan igår, 20 svanar och två tranor på skärtorsdagen och en fjäril för ca 3 veckor sedan.

  

Påskafton firades hos brorsan med familj. Supergod mat blev det och trevligt sällskap! Tack!

Idag blir det att vara ute, fortsätta skotta bort snön så blommor och gräs kan få växa. Ska nog träna hundarna lite oxå, kan behövas.  : )

Men framför allt ska jag njuta av solen!!!



Kommentarer
S

Tack själv

2010-04-07 @ 10:33:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0