Uppdatering!

Då så, en uppdatering!
Har haft den muntliga tentan. Den var i torsdags och jag var riktigt nervös! Hade ett mantra i bilen på väg till Norrköping: MAN DÖR INTE AV TENTA!! MAN DÖR INTE AV TENTA!!  Det funkade visst för här sitter jag ju!
Väl på plats så blev vi indelade i grupper med en lärare var och sedan började frågestunden. Vissa frågor var det inga problem med medans andra var desto svårare. Kändes som om det var fifty fifty om jag klarat den eller inte.
När jag kom hem i torsdags efter tentan så var jag riktigt hängig! Men jag bestämde mig för att åka och träna. Få släppa allt hemma för en stund. Jag kom dit, gjorde en halvdan uppvärmning, lyfte vikter tre gånger och sen åkte jag hem. Mådde skit, ont i huvudet, halsen, mådde illa och täppt i näsan! Vaknade på fredag morgonen och förkylningen hade slagit ut i full blom! Kände mig skapligt pigg i kroppen medans huvudet kändes som om det var fullt med snor. Bestämde ändå med Daniela att vi skulle hitta på något på kvällen. Igår eftermiddag skulle vi få mail om vi inte hade klarat tentan. Strax innan kl 16 kollade jag min mail... och där var det... det hemska mailet. Jag öppnade det och läste: "Nu har jag skickat ett mail till dem som inte är godkända. Har du inte fått detta mail så är du godkänd!" Trodde jag skulle smälla av. Jag var GODKÄND!! Blev så himla glad!!

Tentaresultatet firades med disco-bowling med Daniela, Krille och Elvira. Var så kul att få se Elvira prova på bowling för första gången. Hon rullade iväg sitt klot, men sen var det mer intressant med att dansa till musiken och spegla sig i spegeln som fanns vid banan. Hon är underbar den ungen!

Idag har varit en slappardag. Promenad med hundarna i det fina vädret och lite fix här hemma. Helgen blev inte som jag tänkt mig, men det är ok ändå. Nu ska det tillagas vildsvinsstek och potatisgratäng. Sen blir det film med chips och dip!! Tentafirande och tycka-synd-om-mig-för-jag-är-förkyld-pepp!!! Imorgon hoppas jag på en dag med fint väder igen så man kan va ute och riktigt njuta av vintern!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0