Dagen som varit.

Idag har jag hunnit med både det ena och det andra. Blev en lugn morgon med slapp i soffan. Sen så slängde jag på mig termobyxorna och gick bort till brorsan och lånade deras pulka. Prima fick börja med att träna på att dra pulkan med sele. Det gick bra när pulkan var tom, men när jag hade haft i lite snö för att få lite tyngd... ja, då tyckte hon inte alls att det var kul! Så efter en stund så bytte jag hund så att Aya fick testa. Med henne var det inga problem, hon travade på med viftande svans så nöjd så! Provade till och med att låta Nils åka med men bara i en svagt sluttande nedförsbacke så det inte skulle bli så tungt första gången. Hon blir ju faktiskt 12 år min lilla pärla! Hon var jätteduktig och Nils tyckte det var kul att få åka med och hjälpa till.

Sen på eftermiddagen bar det av till Linda, Jonny och Vilmer. Bjöds på fruktsallad och glass och sedan kyckling med potatisgratäng, alltid lika gott! Var kul att se hur det går för de med husbyggeriet. Det artar sig. När det är klart kommer det bli jättefint!! Vilmer fick sin julklapp idag oxå, en hink med lock där man stoppar i klossar med olika former. Han gillade den direkt!

Sen bar det av hemåt och på vägen stannade jag för att låna med mig mammas längdskidor. Imorgon slutar jag tidigt så då ska jag ge mig ut! Hoppas på bra väder!

Nä nu är det dags och gå och lägga sig. Klockan ringer vid 04.15 imorgon bitti!!

God natt!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0