Ledighet

Har haft en bra ledighet! Fem hela dagar har jag haft att disponera som jag vill. En kort sammanfattning om vad som gjorts:

Onsdag
I onsdags åkte Mollan och jag till Vingåker och Factory outlet. Blev inget inhandlat för min del, men Mollan handlade till sig själv och svärmodern sin. Sen begav vi oss till Katrineholm för lunch på Rhodos, det var väl så där kan jag säga. Vidare blev det en tur till Ö&B och Willys för lite annan shopping. Kvällen spenderades med att se en film och slappa.

Torsdag
Skottade snö, skottade snö och skottade snö. Kändes inte som om jag gjorde annat. Åkte ned till Broby och var med på julgransplundringen. Trevligt som alltid och väldigt mycket folk trots snöovädret! Film på kvällen.

Fredag
Bröder och pappa var här och vi skottade bort all snö från hustaken. Efter det blev det korvgrillning med glögg, kaffe och varm choklad. Ungarna var med och det blev en del bus i snön. Senare på eftermiddagen blev det en tupplur på soffan. Efter att ha varit ute hela dagen och jobbat och sen komma in, tända en brasa, lägga sig på soffan och få sällskap av två varma hundar.. inte konstigt att man slocknar en stund. Sen blev det .. film!!  ; )

Lördag
Var ute en lång stund med hundarna och busade i snön. Provade igen att åka skidor efter dem. Den här gången hade jag båda med mig, gick något bättre. Vi får fortsätta öva! På kvällen var det inflyttningsmiddag i Bie. Mycket trevligt. Var kul och träffa alla igen, var länge sen sist. Hemresan gick så där då det var blankis på den vägen vi skulle åka. Gick i 40 km i timmen under större delen av resan.

Söndag
Slappade på förmiddagen. Diskade och fixade lite. Sen blev det en promenad till brorsbarnen där hundarna fick dra dem i pulkor. Det gick däremot jättebra! De gjorde stora framsteg! Var ute i över två timmar vilket var skönt i det fina vädret. Nu sitter jag i soffan och kollar tv och den brinner en mysig brasa.

Imorgon är det dags för jobb igen. Nu är ledigheten slut och verkligheten tar över! Så det är bäst att vila upp sig de sista timmarna som är kvar!  ; )


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0